Lærer har mistet tilgang til å redigere pensumlister for høsten 2019

Ann-Louise Skjager
Innlegg: 133
Registrert: ons 22 apr, 2015 8:57

Lærer har mistet tilgang til å redigere pensumlister for høsten 2019

Legg innav Ann-Louise Skjager » tor 06 jun, 2019 12:07

Hei,
er det flere som opplever at lærer har mistet tilgang til å redigere i pensumlister for høsten 2019? Har et tilfelle hos oss nå der jeg har fått bekreftet at lærer hadde tilgang før helga, men etter helga har hun ikke lenger tilgang til høsten 2019-listene sine.
I Alma ligger alle listene, med henne som eier, men ikke i hennes legantoinstans.

Har flere meldinger fra lærere, hvor jeg mistenker det samme, men har ikke fått sjekket om det er samme feil.

Roller er også som de skal være i Alma, og tilgangen til 2018/2019 listene er der fortsatt.

Jeg rapporterer dette til Unit, men det hadde vært interessant å høre om flere opplever det samme.
Ann-Louise Skjager
OsloMet - storbyuniversitetet

Ann-Louise Skjager
Innlegg: 133
Registrert: ons 22 apr, 2015 8:57

Re: Lærer har mistet tilgang til å redigere pensumlister for høsten 2019

Legg innav Ann-Louise Skjager » fre 07 jun, 2019 12:09

OPPDATERT INFO!
Saken viser seg å være:
Lærere uten instructor role får opprettet instructor role med exp date ett år frem i tid, i de tilfeller der vi manuelt legger dem til på en pensumliste. Det vil si at lærere som nå mistet tilgang hadde en instructor role utgått på dato.

I de fleste tilfeller får lærere denne rollen ved import fra FS til Alma (instructors på emne). Deretter overføres de maskinelt som owners til en pensumliste. Da opprettes instructor role uten exp date.

Det betyr at vi ikke forventer at dette skjer veldig ofte fremover, da vi nå får de aller aller fleste inn gjennom import. Ved oppstart i fjor, var det flere vi la til manuelt, siden det tok tid før FS var oppdatert.

Jeg endret de som hadde exp date på følgende vis:
Rapport fra analytics på hvilke brukere som hadde instructor role med exp date.
Kjørte jobb i Alma der jeg først fjernet rollen, deretter en ny jobb der jeg la den til igjen.
Ann-Louise Skjager
OsloMet - storbyuniversitetet


Gå tilbake til «Leganto»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester