Instructors mulighet for å publisere pensumliste

Ingrid Eggen
Innlegg: 10
Registrert: tor 07 apr, 2016 11:59

Instructors mulighet for å publisere pensumliste

Legg innav Ingrid Eggen » man 11 mar, 2019 15:06

Hei!
Hos oss ved Nord universitet ønsker vi at instructor ikke skal ha mulighet for å publisere pensumlister, men vi har ennå ikke klart å finne ut om hvordan dette skal konfigureres.
Er det noen som kan hjelpe? Eller er det ikke mulig?

Hilsen Ingrid

Anne Kristin Gilje
Innlegg: 21
Registrert: tor 21 sep, 2017 14:13

Re: Instructors mulighet for å publisere pensumliste

Legg innav Anne Kristin Gilje » man 11 mar, 2019 15:11

Hei, dette har vi ønsket oss tidligere, men fått beskjed om at det ikke er mulig. Hvis dette er endret tar også vi gjerne imot info om det.
hilsen
Stina
USN

Ann-Louise Skjager
Innlegg: 133
Registrert: ons 22 apr, 2015 8:57

Re: Instructors mulighet for å publisere pensumliste

Legg innav Ann-Louise Skjager » tor 04 apr, 2019 12:23

Hei,
jeg finner ikke at dette er mulig. Har også prøvd å se i Idea Exchange om det ligger inne noen forslag der. Det finner jeg heller ikke, selv om det må sies at IE er litt vanskelig å lete i.
Hos oss har ikke dette vært rapportert som et stort problem. Jeg tror de fleste er veldig komfortabel med at biblioteket publiserer, og vi har jo heller aldri prøvd å lære dem noe annet. :D

Hvorfor ønsker dere dette? Hva om du/dere lager en sak på det i IE, så kan dere oppfordre medlemsmassene til å stemme den frem?
Ann-Louise Skjager
OsloMet - storbyuniversitetet

Kari L. Mariussen
Innlegg: 61
Registrert: fre 05 jun, 2015 11:14

Re: Instructors mulighet for å publisere pensumliste

Legg innav Kari L. Mariussen » tor 23 mai, 2019 10:13

Jeg spurte om dette, og fikk til svar at det ikke går. Men det går an å endre teksten slik at det ikke står "Publiser". Her er oppskriften jeg fikk fra Emmanuelle, jeg har ikke prøvd den enda.

Endre "Publiser"-teksten:
Configuration > Fulfillment > Leganto > Label
Der må du bytte til norsk, gjøre det samme på de andre språkene.

"Publiser" ligger på linje 862
bilde.png
bilde.png (7.31 kiB) Vist 6074 ganger


Varsel nå det publiseres en liste:
bilde2.png
bilde2.png (13.02 kiB) Vist 6074 ganger


Set the parameter create_task_for_published_list (Configuration Menu > Fulfillment > Leganto > Customer Settings) to true. Note that the task is actually a note added to the first citation in the list.

By default, Leganto updates a reading list and its citations' statuses from Being Prepared to Ready for Processing when a list is published.
--> dette kan også endres

Emmanuelle


Gå tilbake til «Leganto»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester