Bruk av forsidebilder i Leganto

Timo Brøyn
Innlegg: 1
Registrert: tir 20 jan, 2009 11:05

Bruk av forsidebilder i Leganto

Legg innav Timo Brøyn » ons 04 jul, 2018 8:24

Hei.
Viser til mail til Pensum-lista fra Unit-BIBSYS v/Asbjørn 2/7-18, der han bl.a. skriver:
    Bruk av forsidebilder har blitt diskutert i forbindelse med pensumlister knytte til opphavsrett og mulighet til bruk. Jeg har foretatt en utgraving i arkivet for å finne avtalene vi har med leverandørene av innholdsinformasjon (Nielsen Book Data og Bokbasen) og basert på min tolkning av disse så er det innenfor å bruke innholdsinformasjonen (forsidebilde) også på de bibliografiske postene på pensumlistene. Forsidebilder som hentes andre steder fra må man selv sjekke lovligheten av å laste opp. (..) På generelt grunnlag kan jeg si at vi jobber med å få innholdsinformasjon på flere poster i Bibliotekbasen slik at dette blir synlig i Oria. Om dette også vil ha effekt for postene i Leganto er noe vi ønsker å få til, men noe usikkert om det kommer på plass med det første, men det betyr at når vi har fått lastet inn flere innholdsinformasjon for flere poster så vil man kunne finne forsidebilde via Oria (detaljer --> Andre ressurser).
Vedlagt følger en veiledning om opplasting av forsidebilde.

Mvh Timo :-)
HiMolde

Asbjørn Risan
Innlegg: 77
Registrert: tir 09 des, 2008 11:43

Re: Bruk av forsidebilder i Leganto

Legg innav Asbjørn Risan » ons 04 jul, 2018 8:45

Veiledningen fra Høgskolen i Molde.

lagre_bilde_av_forside_i_Leganto.pdf
Veiledning
(401.93 kiB) Lastet ned 497 ganger


Gå tilbake til «Leganto»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester