Lagrede søk og varslinger - Min Konto

Katrine Aronsen
Innlegg: 15
Registrert: ons 10 des, 2008 9:05

Lagrede søk og varslinger - Min Konto

Legg innav Katrine Aronsen » ons 25 feb, 2015 10:27

Er det noen som har erfaring med å lagre søk på "Min Konto"
Og til Bibsys: Hvordan er det ment å fungere?

Har lagt inn selv for å teste, men for meg ser det ut som jeg får varsel/mail på alle treff på søkeordene - og ikke bare nye treff (som jo er det man ønsker)
Ser heller ikke ut som mail/varsel kommer på samme ukedag. Men får varsel ca 1 gang pr uke.
Katrine Aronsen

Asbjørn Risan
Innlegg: 77
Registrert: tir 09 des, 2008 11:43

Re: Lagrede søk og varslinger - Min Konto

Legg innav Asbjørn Risan » man 02 mar, 2015 9:11

Hei

I utgangspunktet skal man kun få varsel om nye poster i indeksen, men vi kjørte en re-indeksering av basen i helgen og det kan ha trigget at psotene blir markert som "nye" og dermed kommer med i varselet.

E-post med nye poster skal sendes ut en gang i uken.

Katrine Aronsen
Innlegg: 15
Registrert: ons 10 des, 2008 9:05

Re: Lagrede søk og varslinger - Min Konto

Legg innav Katrine Aronsen » ons 24 jun, 2015 8:49

«Når det gjelder lagrede søk så tror jeg det fungerer greit allikevel i Oria, hadde satt opp et valget om at "oppdateringer sendes uansett" om det er noe nytt eller ikke.
Derfor fikk jeg mail nesten hver dag
Hvorfor ha dette valget i det hele tatt spør jeg meg selv om?? Jeg foreslår at dette valget fjernes, for det fører til en masse mail som bare blir støy, og tilfører ikke noe nytt for den som lagrer søket.
Man får en mail hver dag - eller nesten hver dag som gir treff som om man hadde kjørt søket på nytt i Oria (altså ikke det som er nytt fra forrige gang)
Katrine Aronsen

Asbjørn Risan
Innlegg: 77
Registrert: tir 09 des, 2008 11:43

Re: Lagrede søk og varslinger - Min Konto

Legg innav Asbjørn Risan » man 29 jun, 2015 8:09

I og med at dette er et "hyllevare"-produkt så er det ikke alle funksjoner vi kan endre på.

Asbjørn Risan


Gå tilbake til «Oria»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester