Min konto - Innstillinger

Hilde Hagtvedt Farmen
Innlegg: 7
Registrert: tor 12 apr, 2007 14:43

Min konto - Innstillinger

Legg innav Hilde Hagtvedt Farmen » ons 25 jun, 2014 9:04

Vi ser at brukerne har mulighet til å endre eget mobilnummer og e-postadresse. Det står imidlertid at disse opplysningene kun vil endres i "Primo".
Men det er vel ingen grunn til å dette skal være redigerbart?

For studenter skal all oppdatering av kontaktinformasjon skje via StudentWeb.
Det bør derfor istedet komme opp en beskjed om at dersom opplysningene er feil så må dette endres i StudentWeb for studenter, andre må ta kontakt med biblioteket.

Ønsker at Patronid endres til Låntakerid.
Hilde Farmen
Høgskolen i Lillehammer

Elin Elisabeth Hecker
Innlegg: 9
Registrert: fre 19 okt, 2007 10:40

Re: Min konto - Innstillinger

Legg innav Elin Elisabeth Hecker » ons 25 jun, 2014 10:10

Støttes fra Norges idrettshøgskole!
Elin Hecker

Katrine Aronsen
Innlegg: 14
Registrert: fre 17 des, 2010 10:02

Re: Min konto - Innstillinger

Legg innav Katrine Aronsen » fre 29 aug, 2014 9:51

Synes at både patronid og låntakerid er "ubrukelig". Lånenummer / lånernummer e.l er mye mer forståelig

Asbjørn Risan
Innlegg: 77
Registrert: tir 09 des, 2008 11:43

Re: Min konto - Innstillinger

Legg innav Asbjørn Risan » man 01 sep, 2014 8:52

Det kan hende at brukerne vil ha meldinger fra Oria på andre kanaler enn det som er registrert i bibliotekystemet. De kan da sette epost-adresse og telefonnummer (SMS-varsling er ikke tatt i bruk i Oria).

Vi har endret teksten og lagt til informasjon om StudentWeb og at man kan ta kontakt med biblioteket.

Hvis man ikke ønsker at brukerne skal kunne endre disse opplysningene kan lenken fjernes med CSS.

Silje Eikrem Færøy
Innlegg: 43
Registrert: tor 19 jun, 2014 9:29

Re: Min konto - Innstillinger

Legg innav Silje Eikrem Færøy » tor 02 okt, 2014 9:59

Vil det kome fleire muligheiter for eigne tilpassingar i instillingar etter kvart? I Primo sin hjelpetekst står der mellom anna:
Why Should I Sign In?
When you sign into Primo, you are able to do the following:
* Set preferences for your current and future sessions. You can set your preferences so that they reflect the way you usually search, and save them for future sessions.


Ut i frå denne formuleringa ville eg forvente at du kan stille inn default sortering på t.d. dato, utvalde språk du vil inkludere, osb. Slik at systemet kunne legge inn desse avgrensingane automatisk (og du kunne fjerne dei på vanleg måte dersom du hadde behov for det). Så vidt eg kan sjå er dei einaste instillingane du kan gjere no å velje kor mange treff du vil vise på ei side, samt velje grad og fag.
Silje Færøy
Høgskulen i Volda

Hilde Hagtvedt Farmen
Innlegg: 7
Registrert: tor 12 apr, 2007 14:43

Re: Min konto - Innstillinger

Legg innav Hilde Hagtvedt Farmen » tor 13 nov, 2014 15:46

Denne boka er det sendt hentebeskjed på. I lånerens «Min konto» står hentefristen under «Plassering:». Det feltet bør vel ha overskrift «Hentes innen» eller «Hentefrist»?
Låneren kan avbestille reserveringen selv etter at hentebeskjed er sendt ut -når det er mulig bør vel den handlingen da resultere i en eller annen form for tilbakemelding til biblioteket?

Bør statusen også endres? Det står «In Process" uavhengig av om hentebeskjed er sendt ut eller ei.
hentefrist.jpg
hentefrist.jpg (57.75 kiB) Vist 8615 ganger
Hilde Farmen
Høgskolen i Lillehammer


Gå tilbake til «Oria»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester